Operatie Marhaba 2017

27-28 januari 2018 Marokko Totaal
29 september 2016
Apostilleverdrag
29 september 2016

Operatie Marhaba 2017

Fondation_mohammed_v_pour_la_solidarite_logo

Operatie Marhaba 2017, gewijd aan het verwelkomen van Marokkanen die woonachtig zijn in het buitenland, is vandaag gestart en zal duren t/m 15 september 2017.

In een verklaring geeft de Mohammed V Stichting voor Solidariteit, die bijdraagt aan de uitvoering en de organisatie van deze operatie, aan dat het zijn 17 ontvangstgebieden heeft geactiveerd om de intensiteit van het maritieme en luchtverkeer in deze drukke periode van het jaar te begeleiden en in goede banen te leiden. In de gebieden die door de Stichting zijn opgezet, helpen meer dan 1000 maatschappelijk werkers, artsen, paramedici en vrijwilligers om Marokkanen die in het buitenland wonen de nodige hulp te verlenen.

Deze ontvangstgebieden en tevens rustplaatsen zijn in Tanger, Taourirte, Tazaghine en Jabha, evenals de havens van Tanger Med, Nador en Al Hoceima. Er is ook ruimte gereed gemaakt in Sebta en Melilla alsook op de luchthavens Mohammed V in Casablanca, Oujda-Angad, Al Massira Agadir en Fez-Saïss.

In het buitenland heeft de Mohammed V Stichting voor Solidariteit ook een aantal stands opgezet in de Europese havens van Almeria, Motril, Algeciras, Sète en Genua.

Er zijn informatiegidsen opgesteld in zes verschillende talen (Arabisch, Frans, Spaans, Italiaans, Nederlands en Duits). Deze zijn gratis verkrijgbaar bij consulaten, Marokkaanse bankvestigingen in Europa, agentschappen van Royal Air Maroc, agentschappen van transportbedrijven en in boten die Europa en Marokko verbinden.

De operatie is dit jaar versterkt door de oprichting van een website: www.marhaba.fm5.ma Daarnaast is er ook een app gelanceerd die gratis op smartphones en tablets kan worden gedownload en gebruikers in staat stellen om op elk gewenst moment toegang te krijgen tot contacten die zijn bestemd voor de Marokkaanse gemeenschap woonachtig in het buitenaldn. Het biedt ook toegang tot informatie en praktische tips voor het organiseren van de reis en het verloop van het verblijf.

Het callcenter, dat 7 dagen per week, 24 uur per dag operationeel is, kan per telefoon worden bereikt via 00 212 537 20 55 66/00 212 537 20 66 66 en via het gratis nummer toegankelijk vanuit het Koninkrijk : 080 000 23 23.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.