Enquête 2017

Het groeipotentieel van onze achterban en die geïnteresseerd in Marokko als bestemming wordt steeds groot. Het vertegenwoordigt de grootste en meest lucratieve onbenutte nichemarkt in deze sector.

In de loop der jaren kwamen meer touroperators in Marokko zich vestigen. Deze nieuwe ontwikkeling heeft aanleiding gegeven tot de noodzaak van sectoriele spelers, om hun producten en diensten aan te passen om tegemoet te komen aan de behoeften van dit groeiende markt. Met een marktpotentieel van meer dan 12 Miljon reiziger per jaar die buiten Benelux reist en niet minder dan 5% die voor Marokko kiest wachten enorme kansen op diegenen die bereid zijn om te voldoen aan de eisen aan deze breed doelgroep.

marokko bestemming

Vanwege de enorme groei van het aantal mensen die voor Marokko kiezen als bestemming vakantie  en volgens onze laatste enquête 2015 waren de laatste cijfers in deze markt 30.000 PAX vanuit Nederland en 55.000 PAX vanuit België en naar verwachting stijgt deze aantal naar 50.000 PAX in Nederland en 70.000 in België in 2018. 2/3 van de reizigers reist rechtstreeks en zonder intermediaire reisbureau of touroperator.

Thema reizen wordt steeds meer een belangrijke trend, met een markt van meer dan 25% van gehele markt. Daarom is het nodig om meer uiteenlopende en innovatieve strategieën te ontwikkelen om de enorme kansen aan te pakken. Bij het aantrekken van de meer klanten in deze markt.

type reizen 

 

FEITEN:

Marktgrootte:

* Benelux reizigers per jaar- 12 miljoen mensen:

* Een grote nichemarkt

* De doelgroep zal naar verwachting groeien met 5%

* Toenemende uitgavenmacht

* De besteding op reis per jaar is 550 euro gemiddeld in 2016 met 25 % gestegen naar 750 euro (tussen 5% en 7%  van de totale maandelijks uitgaven) en verwacht in 2018 1000 euro te bereiken met diverse reis-producten.